Měřič teploty spalin při topení dřevem. Optimální teplota spalin při roztápění je větší jak 350 °C při provozu 120 až 240 °C.
Detailní popis
Ukazuje teplotu spalin jdoucích do komína.
Pomáhá obsluze optimalizovat proces hoření a zamezuje neodbornému topení.
vhodný pro všechny typy kamen
nevyžaduje montáž - má magnetickou příchytku - jednoduše se přiloží ke kouřovodu
zamezuje přetápění kamen a tím snižuje riziko jejich poškození
šetří palivo
poskytuje okamžitou kontrolu procesu hoření
dosáhnete delšího, čistého a ekologického hoření
Teplota pod 110°C
Příliš nízká teplota, velké množství sazí a kouře, kamna tzv. dehtují.
Při nízké teplotě dochází k nedokonalému spalování a usazování dehtu v kouřovodech a v komíně.
Část spalin, které ještě nedohořely odchází do komína, aniž bychom využili energii, kterou by svým hořením mohly vydat - plýtváme palivem.
Extrémně se špiní sklo kamen.
Možné příčiny jsou
a) nevhodné (mokré) palivo,
b) příliš málo vzduchu v kamnech,
c) malý tah komína
V tomto případě kamna více roztopte zvětšením přístupu vzduchu nebo přidejte více suchého dřeva.
Teplota 110 až 240°C
Optimální a úsporné hoření
V této části stupnice dochází k nejvyšší účinnosti kamen, prohořívání paliva
Správné teploty pro dvojité spalování, kdy v první fázi hoří palivo a v druhé (sekundární) dohořívají plyny
Výhodou pro vás je šetření paliva, delší doba mezi přikládáním, minimální množství popelu, čistý komín, dlouhá životnost topidla
Teplota 240°C a více
příliš vysoká teplota - přetápění, velké množství paliva, droné palivo, u krbu špatné dimenzování stavby, malé sálavé plochy, malé mřížky
plýtvání energií
hrozí poškození kamen
poškození komína a vznik požáru - mohou se vznítit saze v komíně
této teploty se krátkodobě dosahuje při zatápění v kamnech - nedoporučuje se pro běžný provoz. Maximální trvalá dovolená teplota do komínů je zpravidla 350°C
snižujete významně životnost topidla
U krbových kamen a krbů s výměníkem průměrná teplota spalin nad 200°C znamená jejich poškození, nebo neodbornou instalaci, chybu v topeništi, špatnou konstrukci (hlavně u starších topidel).